Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Η ΜΕΘΟΔΟΣ GRONHOLM (6η χρονιά) | Γκαλθεράν Τζόρντι | Θέατρο Τέχνης


 

ΥΠΟΓΕΙΟ Θεάτρου Τέχνης, Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα
Μετάφραση : Τσατσαρώνη Μαρία-Καραμίχος Γιώργος
Σκηνοθεσία : Χρονόπουλος Διαγόρας
Διανομή
Φερντάντο… Γιώργος Καραμίχος
Ενρίκε… Χρήστος Σαπουντζής
Μερσέδες…Βίκυ Παπαδοπούλου
Κάρλος…Πέτρος Λαγούτης
από Τετάρτη 15 Μαΐου 2013
έως Κυριακή 2 Ιουνίου 2013
Το έργο του Τζόρντι Γκαλθεράν «Η ΜΕΘΟΔΟΣ GRONHOLM» σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου, μετά από την τεράστια επιτυχία που σημειώνει τα τελευταία πέντε χρόνια, ανεβαίνει για έκτη συνεχή χρονιά στο Θέατρο Τέχνης (Υπόγειο), από την Τετάρτη 15 Μαΐου και για 3 εβδομάδες.
Το έργο αναφέρεται στις σκληρές και απάνθρωπες διαδικασίες πρόσληψης στις οποίες υποβάλλουν τα υποψήφια στελέχη τους οι πολυεθνικές εταιρείες.
Τέσσερα άτομα συναντιούνται στην αίθουσα συνεντεύξεων μιας πολυεθνικής εταιρείας. Εμφανίζονται ως υποψήφιοι που κατάφεραν να φτάσουν στη τελική φάση επιλογής για μια διευθυντική θέση. Μόνο που δεν πρόκειται να περάσουν από μια απλή συνέντευξη αλλά από τη «Μέθοδο Gronholm».
Στη διάρκεια διαφόρων ψυχοφθόρων δοκιμασιών οι υποψήφιοι θα ανακαλύψουν πόσο ευάλωτοι και πόσο μόνοι είναι, θα τεστάρουν τις αντοχές τους, θα εκφράσουν την άποψή τους για το απάνθρωπο σύστημα πρόσληψης και τις ιδιαιτερότητες του εργασιακού συστήματος. Στην πορεία θα ξεδιπλώσουν μύχιες πτυχές του εαυτού τους, δημιουργώντας ένα μωσαϊκό ανθρώπινων χαρακτήρων, οι οποίοι δεν έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους…ή μήπως έχουν;
Ο καταλανός συγγραφέας Τζόρντι Γκαλθεράν συνδυάζει με μαεστρία το χιούμορ με το δράμα, τη λύπη με το γέλιο και μέσα από έξυπνους διαλόγους μας μεταφέρει στο σκληρό και ανταγωνιστικό χώρο των πολυεθνικών. Οι ανατροπές είναι συνεχείς και το τέλος πραγματικά απρόβλεπτο!
Ο συγγραφέας Τζόρντι Γκαλθεράν αναφέρει για το έργο:
«Η ΜΕΘΟΔΟΣ GRONHOLM» αποπειράται να μιλήσει για τη σκληρότητα στις εργασιακές σχέσεις. Και θέλησα να το κάνω αυτό με αφορμή μία από τις πλέον απάνθρωπες διαδικασίες που υφίστανται στον εργασιακό κόσμο: την επιλογή προσωπικού. Η υπόθεση είναι απλή: oι τελευταίοι τέσσερις υποψήφιοι για μία θέση ανώτατου στελέχους σε μια σημαντική πολυεθνική εταιρεία συναντώνται και υποβάλλονται στις τελευταίες δοκιμασίες της διαδικασίας επιλογής, δοκιμασίες οι οποίες, ακροβατώντας στο παράλογο, δε φαίνεται να έχουν καμία σχέση με αυτή καθαυτή τη θέση εργασίας.
Η ιδέα του παιχνιδιού ως αναγωγή στις ανθρώπινες σχέσεις, παιχνίδι το οποίο πάντα υπάρχει στα έργα μου, μετατρέπεται στο συγκεκριμένο έργο στην απόλυτο σύνδεσμο: οι πρωταγωνιστές παίζουν μεταξύ τους και το κοινό προσκαλείται να συμμετάσχει μαζί τους, προσπαθώντας να ανακαλύψει ποιο είναι το ψέμα και ποια η αλήθεια, εάν και όπου αυτό είναι δυνατόν.
Όλες οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται οι υποψήφιοι, όσο απίστευτο κι εάν φαίνεται, είναι εμπνευσμένες από πραγματικές τεχνικές επιλογής προσωπικού, καταγεγραμμένες σε σοβαρά έργα που έχουν εκπονήσει ειδικοί επί του θέματος. Το μόνο πράγμα που κάνει το έργο είναι να φτάσει τις δοκιμασίες στα άκρα, χωρίς να κρύψει το κωμικό στοιχείο που υποκρύπτεται σ’αυτές.
Η ιδέα για το έργο αυτό γεννήθηκε από μια πραγματική, ανέκδοτη ιστορία. Σε ένα δοχείο απορριμμάτων στη Βαρκελώνη βρέθηκε μια σειρά εγγράφων στα οποία ένας υπάλληλος του τμήματος προσωπικού από μια αλυσίδα σουπερμάρκετ είχε σημειώσει τις εντυπώσεις του για τους υποψηφίους που απευθύνονταν στη θέση του ταμία. Τα σχόλια έβριθαν φράσεων σεξιστικών, ξενοφοβικών και βάρβαρων, του τύπου “χοντρή”, “βλαμμένη, ούτε χειραψία δεν ξέρει να κάνει…”, “τσιριχτή φωνή, μοιάζει ηλίθιος…”, κλπ. Εκείνος ο υπάλληλος, οχυρωμένος πίσω από την “ιερά αποστολή” που του είχε ανατεθεί, θεωρούσε ότι είχε το δικαίωμα να γράφει αυτές τις ανοησίες για άτομα που δε γνώριζε καθόλου, τη δύναμη να τους δώσει ή να τους αρνηθεί μια θέση εργασίας και τη δυνατότητα να είναι σκληρός και αδυσώπητος. Φανταζόμουν αυτές τις άμοιρες κοπέλες που προσπαθούσαν να δώσουν μια καλή εικόνα για το άτομό τους, μια εικόνα “επαγγελματικώς ορθή”, προσπαθώντας να κάνουν αυτό που εκείνες πίστευαν ότι ήταν το προσδοκώμενο, έτοιμες ακόμη και να υποστούν κάποιες μικρές ταπεινώσεις προκειμένου να προσληφθούν σ’ αυτήν τη δουλειά που την είχαν ανάγκη… Αυτό είναι που κάνουν, σε ακραίο βέβαια βαθμό, οι πρωταγωνιστές της «Μεθόδου Gronholm» – γιατί δεν έχει σημασία ούτε ποιοι είμαστε, ούτε πώς είμαστε, αλλά ποιοι φαινόμαστε ότι είμαστε. Η πραγματική μας ταυτότητα δεν ενδιαφέρει κανέναν, ούτε καν εμάς τους ίδιους. Για αυτές τις μικρές, παράπλευρες επιπτώσεις του καπιταλισμού μιλά αυτή η κωμωδία.”
«Η ΜΕΘΟΔΟΣ GRONHOLM» έχει αποσπάσει συνολικά περισσότερα από είκοσι βραβεία. Έχει επίσης γυριστεί και σε ταινία, της οποίας τη διασκευή υπογράφει ο ίδιος ο Γκαλθεράν, το 2003 – με τίτλο «El Metodo» και πρωταγωνιστή τον Eduardo Noriega . Η ταινία απέσπασε δύο βραβεία Goya, το ένα εκ των οποίων ήταν αυτό του καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου.
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Τετάρτη & Κυριακή, ώρα 20.00
Πέμπτη & Παρασκευή, ώρα 21.15
Σάββατο, ώρα 18.15 και 21.15
ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ-Υπόγειο, Πεσμαζόγλου 5 Αθήνα
Στάση Μετρό Πανεπιστήμιο
τηλ. ταμείου 210 3228706 (δυνατότητα τηλεφωνικής κράτησης θέσεων)
Ώρες και ημέρες λειτουργίας ταμείου: καθημερινά 10.00- 13.00 και 17.00-22.00

πηγη-aixmi.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου